Friday, July 15, 2011

"Hosomaki" bento - 細巻きスシ弁当

Today's o-bento:
 - Kappa maki (Cucumber Roll)
 - Sausage maki
 - Corn Mayo maki
I went to grocery shopping last night to get cucumber, imitation crab meat and avocado.Our friends are coming over to our place so I will cook chicken teriyaki, Californian rolls andsome of hosomaki like these, so my husband lunch is almost the same. He loves wasabi so I put it inside of these rolls beforehand. Hope he like them.
昨晩はゴハンを2合炊いて、そのうちの半分を寿司飯にしました。運よく熱帯夜ではなく寒いくらい涼しい夜だったので、そのまま1晩置き、今朝少しだけレンジで温めて具を巻きました。6本巻けましたが、足りるかな?


にほんブログ村 料理ブログ 簡単お弁当へ

No comments:

Post a Comment